Kako kriza može postati prilika za budućnost

Novosti Objavljeno:  14.05.2020

Kriza zaista može postati prilika za budućnost. Vidjeli smo i sami na svojim primjerima kako smo „preko noći“ prebacili poslovanje na virtualne kanale. Zaposlenike uputili na rad od kuće. U samo nekoliko dana umjesto jedne lokacije kompanije, dobili ste onoliko lokacija koliko imate zaposlenih u organizaciji, implementirali ste virtualna rješenja za povezivanje s ljudima i lokacijama i nastavili poslovanje u novonastalim uvjetima.  Dokazali smo svi da možemo ubrzati promjene i transformirati poslovanje, ponovno izmisliti način poslovanja i samim time otvoriti nove prilike za budućnost.

Pandemija korona virusa ozbiljno je utjecala na potrošnju, industrijsku proizvodnju, ulaganja, trgovinu, tokove kapitala i lance opskrbe. Činjenica je da nismo spremni dočekali ovu krizu, no to ne znači da ne možemo nešto naučiti i pripremiti se za budućnost. Sigurna sam da svi možemo potvrditi da smo stekli nove vještine rada na daljinu, korištenje tehnologije, komuniciranje na drugačiji način (virtualno), vođenje ljudi na daljinu, a samim time smo obogatili i poboljšali svoje živote, osobito način na koji radimo danas.

Adecco, kao lider u pružanju usluga i rješenja u ljudskim resursima, već niz godina naglašava važnost kreativnog, agilnog i prilagodljivog načina poslovanja i rada. Već dulje vrijeme suočavamo se s disrupcijom na tržištu rada i u industrijama – što je bio prvi poticaj da savjetujemo klijentima kako je potrebno prilagoditi poslovanje i način rada novim uvjetima. Jedna je pozitivna stvar u cijeloj ovoj situaciji: globalna potvrda da više ne možemo raditi i poslovati u svojoj zoni ugode. Drugim riječima, moramo ponovno izmislili ili potpuno izumiti novi način poslovanja i svojeg rada. I to moramo napraviti vrlo brzo. Brzina prilagodbe je vrlo važan čimbenik u današnjem brzom svijetu.

Mnoge organizacije će analizirati i upravljati rizicima na potpuno drugačiji način, predviđati i planirati drugačije, a isto tako odlučivati nekoliko koraka unaprijed.

 

Svi smo svjedoci kako ova kriza utječe na naše živote na više razina. Utjecaj je raznolik za industrije i radna mjesta. Neke industrije su u katastrofalnom padu, dok se za neke industrije pojavljuju potpuno nove prilike. Način rada je u potpunosti promijenjen, kao i kada i od kuda radimo. Isto tako smo svjesni, dok kriza završi, preoblikovati će način na koji živimo, a isto tako i našu kvalitetu života.

 

Koje su to sfere na koje se trebamo fokusirati?

 

Sigurnost i dobrobit zaposlenih na prvom mjestu

Povratak na posao može biti vrlo osjetljiv za neke zaposlenike. Osobito ako spadaju u skupine koje su „zdravstveno“ osjetljive. Brinite o sigurnosti i dobrobiti svojih zaposlenik. Zaposlenici su Vaš najvrjedniji resurs. Njihovo povjerenje u Vašu organizaciju značit će veću produktivnost:

  • pratite sigurnosne odredbe ovlaštenih tijela, primjenjujte ih u svojem poslovanju
  • redovito obavještavajte zaposlenike o pravilima ponašanja za sigurnost – na javna mjesta postavite obavijesti o pravilima sigurnosti
  • pružite podršku – budite dostupni i otvoreni za razgovor

Empatija za zaposlenike

Neki zaposlenici neće odmah biti spremni vratiti se u ured. U tome će ih ometati organizacija čuvanja djece, kućne obaveze, drugi članovi obitelji za koje se brinu i slično. Potrebno je pružiti im podršku za što bezbolniji povratak u ured. Pripremite savjete te osigurajte politike i procedure kako bi se svi članovi tima bolje organizirali.

Nadogradnja kompetencija zaposlenika

U svijetlu svih predviđanja na tržištu rada, zaposlenici iz cijelog svijeta usmjerili su pažnju na nadogradnju kompetencija i stjecanje novih. I prije krize smo puno pričali o tome, no kriza je samo ubrzala potrebe, ali isto tako i dostupnost treninga za unapređenje i stjecanje kompetencija. Adeccova kompanija General Assembly tako nudi svaki petak besplatne webinare, radionice i razna događanja za unapređenje digitalnih, developerskih i projektnih kompetencija. Za više informacija posjetite: https://generalassemb.ly/free-online-learning.  Više nije iznenađenje da je obaveza za zaposlenike i poslodavce ulaganje u razvoj novih vještina ukoliko žele biti u skladu s tržištem i ekonomijom.

Osnaživanje kompetencija voditelja timova

Danas više nego ikada, voditelji ljudi pred sobom imaju velike izazove. U teškim vremenima kao što je kriza i disrupcija jasno se vide kompetencije voditelja. Činjenica je da su kompetencije voditelja u današnjem radnom okruženju puno kompleksnije i važnije za organizaciju nego ikada prije. Voditelji su blizu zaposlenika i blizu klijenata/kupaca. Statistike pokazuju da 60% voditelja „ne uspije“ tijekom prve dvije godine rada na voditeljskoj poziciji, što uzrokuje pad produktivnosti, nižim angažmanom zaposlenika i odlascima iz tima. Uložite u svoje voditelje, u njihove ključne kompetencije, u način razmišljanja i alate kako bi bili uspješni u svojim ulogama i vodili sebe, ljude i organizaciju u željenom smjeru.

Transformacija poslovanja

Transformacija je nova normala u poslovanju. Transformacije se planiraju s visokom razinom nesigurnosti i dvojbi kako će izgledati krajnji rezultat, izvodi se kroz istraživanje, eksperimentiranje i ponovno izmišljanje. Organizacije i ljudi trebaju biti spremni za kontinuiranu transformaciju, a za to su potrebne nove kompetencije kako biste bili uspješni. Transformacija znači:

  • Zamislite novu, hrabru budućnost
  • Uključite i ohrabrite sve zaposlenike
  • Povećajte svoj prihod kroz inovacije (uvijek budite fokusirani na napredak)
  • Voditelji neka potiču sve na kreativnost/inovacije, greške ne postoje (potičite greške, učite od njih)
  • Najbolje ideje ne moraju doći od voditelja ili uprave
  • Održavajte način razmišljanja da ste uvijek par koraka ispred tržišta i konkurencije

Brzina!

Naglasak stavite na brzinu. Kako biste bili pobjednici u današnjem svijetu, brzina je važna. Organizacije se trebaju transformirati, a isto tako zaposlenici i voditelji, brže nego ikada prije. Vrijeme potrebno da se prilagodimo, postanemo otporni na promjene, postanemo produktivni treba biti što kraće kako bismo mogli uhvatiti korak s tržištem.